Close

Februāris 20, 2020

ANNAMARIA ZANELLA, Itālija

Foto: Wowe NY

Itāļu rotu māksliniece ANNAMARIJA ZANELLA ir absolvējusi The Pietro Selvatico Institute of Padova juvelierizstrādājumu nodaļu 1985. gadā. 1992. gadā māksliniece ieguva diplomu tēlniecībā Venēcijas Mākslas akadēmijā.
Viņa uzsāka personīgos un mākslinieciskos meklējumus laikmetīgajā rotā, kad sāka strādāt Padujas institūtā 1987. gadā.
Par rotām māksliniece stāsta, ka tās atspoguļo viņas dzīves notikumus.
“To ir grūti izskaidrot, kā manas rotas rodas, bet noteikti sublimācijā ar apkārtējo vidi – dažreiz…absolūtā tukšumā, dažreiz braucot pa lauku ceļu uz mājām, es pēkšņi pamanu Andrea Palladio (1508-1580) villu, vecas koka durvis ārpus laika, lietu nomazgātus un vējā apbružātus reklāmas plakātus, vai krāsainus augļu grozus Padujas tirgū, filmas, grāmatas. Bet katrs sākums vienmēr ir saistīts ar zīmējumu, skici vai teikumu uz baltas papīra lapas.”
Rotās tiek izmantoti “dārgmetāli “un “dārgakmeņi”. Dzelzs, kas izskatās kā zelts, papīrs, kas izskatās kā lazurīts, alumīnijs, kas izskatās kā jūras sūklis, šķelti stikla gabaliņi, kuriem ir tāda pati gaisma un spožums kā dārgakmeņiem, plastikāts, plastmasa, stikls, dedzināta koksne, dažādi pigmenti un oksīdi. “Es mīlu rūsas krāsu, bet zilo krāsu uzskatu par pārpasaulīgu. Zilo pigmentu ultramarīnu es sagatavoju pēc 14. gadsimta receptēm.. Ļoti smalki sasmalcinot porcelāna javā un tad pievienoju dabīgās saistvielas (olu dzeltenums, medus). Šī ir sava veida kombinēta alķīmija starp mūsdienu materiāliem (tērauda audums, titāns, dzelzs) un minerālu, kas atgādina debesu un jūras dziļumu.”
Kā dzejnieks , kurš savas emocijas pārveido vārdos, tērējot visus spēkus, lai atrastu perfektu līdzsvaru dzejā. Māksliniece rotai piešķir formu, krāsu un funkcionalitāti, izmantojot visvieglākos materiālus – koku, plastmasu, alumīniju, emalju, pigmentu.

“ …Cēla krāsa, skaista krāsa, perfektākā no visām krāsām…” tā 15. gs. itāļu gleznotājs Cennino Cennini savā grāmatā IL LIBRO DELL’ ARTE , kura sarakstīta ap 1400. gadu, rakstīja par ultramarīnu, kas izgatavots no Lapis Lazuli pulvera. Šī zilā krāsa ir transcendences un garīguma krāsa, ko daudzi mākslinieki izmanto līdz mūsdienām, lai pārstāvētu garīgo, skaistumu un cildenumu pat to abstraktajās formās.
“Es radīju darbus, kur zilais kļūst par pašu dārglietu.”

ZILĀ SIRDS, 2015
Piespraude

Darbs pārstāv jaunu konceptuālu, abstraktu, metafizisku sirdi. Caurules, artērijas ir uzskatāmas par mūsu laika “filtru”. Sirds zilais vieglums, šis muskulis ir neaizstājams mūžam, tas klusu darbojas mūsu ķermenī dienu no dienas.
Katrs šī abstraktā zilā sirds elements veidots, izmantojot uguni, un katrs elements izmantojot recepti no renesanses grāmatas, izskrāsots zilā krāsā ar tīru Lapis Lazuli pulveri.
Sadedzināta termoplastmasa, Lapis Lazuli pulvera pigments, sveķi, zelts. cm 9,5 x 6 x 2,5
Foto: DANIELA MARTIN

“Krāsas ir emocijas. Es nevaru iedomāties rotaslietas bez krāsām, bez emaljas, bez pigmenta. Metāla krāsa pati par sevi ir auksta, bet oksidēts dzelzs rada brīnišķīgu vienotību un krāsu kopumu. Es mīlu rūsas krāsu, bet zilo krāsu uzskatu par pārpasaulīgu.

Mākslas darba idejas attīstība ir ilgs iekšējs process, kas reflektējas pēkšņi – pilnīgā klusumā, manas domas un sajūtas un viss kas ir manā galvā sastrukturizējas. Es skicēju, zīmēju, pierakstu un dažādām papīra lapiņām, kas dažkārt izskatās pēc haosa, bet no šīm domām rodas kolekcija.

Annamarias Zanellas personālizstāde
“TRA MATERIA E COLORI/ STARP MATERIĀLU UN KRĀSU”
Itālijas pilsētā Padujā, San Rocco Oratorijā 2019. gadā.
GRĀMATAS “THE POETRY OF MATERIAL” VĀKS, ARNOLDSCHE
%d bloggers like this: